Część firm preferuje, aby badanie i analiza win-loss była realizowana przez zewnętrznych ekspertów zamiast pracowników firmy. Dzieję się tak najczęściej wtedy gdy:
• Twoi pracownicy firmy nie mają wystarczająco czasu, aby samodzielnie realizować badania (np.: przeprowadzać wywiady telefoniczne). • Przegraliście jeden lub kilka bardzo ważnych procesów sprzedaży i potrzebujecie szybko wyciągnąć wnioski: "dlaczego tak naprawdę przegraliśmy?", "co moglibyśmy zrobić lepiej?". • Zależy Wam na maksymalnej obiektywności realizowanych badań i wniosków. Można to osiągnąć wtedy, gdy rozmowy prowadzą doświadczeni profesjonaliści spoza Twojej firmy.
W takich przypadkach przyjmujemy rolę agencji badawczej i pracujemy zwykle na dwa sposoby:
• Gdy potrzebujesz szybko badania jednego lub kilku zamkniętych procesów sprzedaży, robimy to za Ciebie i dostarczamy sprawozdania oraz wnioski. • Gdy chcesz, aby proces win-loss na stałe działał w Twojej firmie, umawiamy się na cykliczną realizację badań oraz dostarczanie wniosków i rekomendacji. Podpisujemy umowę o współpracy długofalowej.